presentinköp

Om en liten stund kör jag in till stan och köper presenter till minstingen som fyller 3 år på skärtorsdagen. Efter en blick i almanackan insåg jag i går att påskveckan blir tuff.

Vi kommer hem från skidresan sent på söndagkvällen. Hur jag känner mej då vet jag inte. Förhoppningsvis har jag tagit mej själv på allvar och haft en veckas skön avkoppling.

På onsdagen har jag på något sätt lyckats glömma min föresats att alltid konsultera almanackan innan jag bokar upp något. Så då har jag en träff med mina "lekiskompisar" på förmiddagen, terapi efter lunch och litet födelsedagskalas för minstingen efter det.

Och på torsdagen fyller hon år och ska ha släktkalas på kvällen. På långfredagen åker vi upp till stugan och jag kommer inte hem förrän helgen efter det.

Måndagen och tisdagen blir alltså full med uppackning, tvätt och packning igen. Samt kalasförberedelser.

Så nu ska jag in och köpa presenter, så har vi i allafall det avklarat. Hon önskar sej en gul lastbil, en stegbil, en Blixten McQueen-bil och en röd Hoot Weels bil som hon kan köra med på storebrors bilbana. Inga könsroller här inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0