rapport från snön

Nu sitter vi i stugan i Lindvallen och päser efter en dag i backen. Tyvärr är det trist, mulet töväder. När det inte regnar är vi nu helt nöjda med vädret.

Tyvärr är jag stressad igen. Försökte släppa kontrollen och bara flyta med, men när dagarna gick utan att vi hade ansvarat för någon matlagning började jag bli stressad över det. Imorgon ska vi laga lunch och middag, så sedan slipper jag tänka på det.

I övrigt är dagarna superstressande för mej. Skidskolor hit och lunchtider dit. Dessutom vill min man åka lite skidor själv (vilket det inte blir mycket av) och jag vill ha lite egentid. Och så vill jag ju inte göra för lite i stugan, så jag går och plockar en del.

Jag har hållit fast vid avslappningen innan jag somnar och försökt att få till en liten stund under dagen. Men ändå känner jag varningssignalerna: spända käkar och axlar, sömnproblem, allmän rastlöshet och mycket stresskänslig. Så idag tog fam. Karlsson ett barn till skidskolan så att jag fick tid för meditation.

Nu ska jag sätta mej en stund med en bok innan det är läggdax.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0