svartsjuka

Jag som har så mycket katastroftankar och kontrollblehov hit och dit är aldrig svartsjuk.
Tänker att det är lite märkligt.
Kan det kanske bero på just det jag skrev om tidigare idag, att jag tagit mitt liv för givet.
Sett det som självklart att det är vi. Tillsammans.

Nu ska jag inte börja tänka på det här så att jag gör det till ett problem.

Det känns fint att jag är så trygg i kärleken att jag inte ens kommer på tanken att tvivla på den.
Tänk om jag kunde vara lika trygg i mej själv.

Kommentarer
Postat av: Eva

Du har rätt, börja inte grubbla över det nu.
Njut i stället över att du är så trygg i kärleken.
Ha en bra kväll!
Eva

2007-11-15 @ 20:38:42
URL: http://suntliv.blogg.se
Postat av: munken

Min erfarenhet är att man har en tendens att "dela upp" tillvaron, så att vissa zoner blir problemfria och så har man problemen i andra. Var glad bara, tycker jag, att du har det så i förhållandet. För mig är det lite åt det hållet, en väldigt uppmuntrande partner som ser det bästa i mig (oftast...), medan negativa människor har funnits på andra ställen. Jag tänker så här, att okej man har det där problemet (vad det nu är). NÅGONSTANS måste det ju poppa upp, och då tar man tag i det där, men det finns ju egentligen ingen anledning att det ska finnas ÖVERALLT, det skulle helt enkelt vara överdrivet ;).

2007-11-16 @ 09:17:16
URL: http://www.metrobloggen.se/denmodernamunken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0