terapi 071116

Jag körde bil till terapin idag, på vinterväg. Det gick bra.

Jag sa att jag tyckte att det var för mycket med tre läxor. Men han hade bara noterat två. Och det var de två som jag hade gjort. Så bra.

Vi pratade ommin vardagsplanering. Om att det nog är bra med bestämda dagar för annars finns risken att jag antingen inte gör någonting, går omkring med massor av borden som mot slutet av veckan växt till måsten. Eller att jag gör i förväg för att kunna njuta senare. VIlket man ju ändå inte gör eftersom det alltid tillkommer nya saker.

Vi pratade om vad jag vill. Om mina intressen som börjar vakna till liv. Om min lust att vara närvarande tillsammans med min familj. Om att ständigt aktivt välja att vara tillsammans med min man, så att det inte blir slentrian.

Vi började beta av alla mina borden. Fastnade länge vid mitt borde när det gäller vänner som jag borde ringa. Vi kom fram till att varje borde är komplext, och att det finns många fler borden än dessa. Och vi bestämde oss för ett annat angreppssätt.

Nu ska vi utgå från mina värderingar. Vilka är mina golfbollar? Som det är idag har jag allt på samma nivå. Ingenting är viktigare än något annat i praktiken (i tanken är det naturligtvis inte så men i det här fallet är det ju inte tanken som räknas....) och det är ju som gjort för att få dåligt samvete och vara stressad.

Till nästa gång ska jag fundera lite över golfbollarna.

Kommentarer
Postat av: Maria

Så bra och strukturerad terapi du har. Jag känner mest att jag svamlar när jag är hos min terapeut, vet nästan aldrig vad jag ska prata om när jag kommer dit. Ska ta lärdom av dig, tror det skulle passa mig bra:)

2007-11-16 @ 20:13:18
URL: http://livetsommaria.blogspot.com
Postat av: malve

Och ändå tycker min terapeut att jag är lite hoppig och att vi bör fokusera mer...

2007-11-16 @ 20:41:52
URL: http://malves.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0