skönt trött

Idag har jag varit ledig från sjukskrivningen:) = barnen har varit hemma. På morgonen cyklade vi med sonen till skolan, sedan hem och göra paj och skutta in i duschen. Jag plockade undan frukosten och plockade upp i hallen men i övrigt städade jag ingenting. Vid tio invaderades hemmet av en bunt mammor (och pappa) med barn och vi hade några trevliga timmar medan barnen skötte sej i stort sett själva.

Efter en sen lunch cyklade vi till skolan och hämtade sonen. Han var mitt i en gogosmatch (typ kula) så vi fick vänta en stund på honom. Solen sken från en klarblå himmel och jag kände inte för att gå in så vi stannade till vid lekplatsen. När barnen sprang upp i skogen där min man stukade foten kände jag att ångesten var på gång, men jag följde ändå efter barnen in bland träden och sedan gav den med sej. Jag minns faktiskt inte när jag senast stannade till vid lekplatsen på väg hem från skolan. Det måste ha varit åtminstone två år sedan. Vilket framsteg!!!!

Vi var ute lite för länge så när vi väl kom hem gjorde sonen sin matteläxa och sedan fick vi kasta i oss mellismackorna. Vid halv fyra skulle min man komma hem för vidare färd till Ikea och dotterns dans. Vid fem över halv ringde han och frågade när han senast måste vara hemma !!!!!

Uppvarvad till max och med magont fick sonen och jag finna oss i att inte bli avsläppta vid ikea utan följa med in till stan. Vi gick en sväng på Coop istället medan vi väntade och sedan åkte hela familjen till ikea och åt middag där.

Nu är jag hemskt trött, men på ett behagligt sätt eftersom jag är nöjd med dagens insats. Och imorgon ska jag ha en slappardag!

Kommentarer
Postat av: Maria

Det låter som att du verkligen behöver en slappardag efter en hektisk, men rolig dag idag. KRAM

2008-02-13 @ 20:44:14
URL: http://livetsommaria.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0