snabbavslappning

Jag testade ändå att sätta mej ner och slappna av. På två andetag var hela kroppen avslappnad och sedan tog det ytterligare ett par för att slappna av i ansiktet (som är lite knepigare, tycker jag).

Så jag förmodar att jag kan hoppa över de där 10-15 gångerna per dag och gå vidare till tillämpningsfasen när vi träffas nästa gång.

Terapeuten sa att han främst brukar tillämpa den här metoden på människor som är stressade "utåt", går snabbt och så. Men min kropp blir så spänd och jag upptäcker ofta att jag sitter och spänner mej utan synlig anledning, så jag tror att det här kan vara bra för mej också.

När vi började prata om avslappning sa jag att jag har ganska lätt för det, men att jag behöver få in det som vana. Och ändå propsade han på att jag skulle gå igenom alla steg. Och det har jag gjort, fast bara en gång för att konstatera att jag redan är där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0